Saturday, 1 December 2012

Deejay buat my uncle sentap!

Assalamualaikum.

Aku baru balik rumah. Aku pergi kenduri tadi. Kenduri sepupu. Ekceli, malas nak pergi tapi sepupu kan. Takut kecik hati. Ceh, hang bajet. Dia tak tengok hang pun tadi ==' Hari nie kenduri belah bini dia, esok baru kenduri dia. Bini dia buat kenduri malam malam, dah la buat dekat hotel. Membeku aku duduk dalam air-cond lama lama. Sedih.


Nasi n lauk dia oke tapi makan pakai sudu bak hang. Aku dah la amik ayam yang banyak tulang. Pinggan orang lain senyap ja, pinggan aku ja terlebih meriah. Tingtingting padahal amik ayam seketul ngan nasik ja haha. Bunyi dah macam orang nak berperang kot. Kemain bising. Maklumla budak kampung T.T


Nak dijadikan cerita, time semua dah habis makan, time semua merelax kan diri. Disaat itu jugak deejay berkeliaran mencari mangsa untuk ditemu ramah. Tetiba dia berhenti kat tempat aku makan. Aku dah mula pusing kiri kanan. Nebes bajet dia tanya aku. Tiba tiba kedengaran bunyi,


'Ya, encik nama apa?'


Rupa rupanya dia tanya pakcik aku. Tapi pakcik aku boleh buat muka sambil cuit cuit ayah aku. Ayah aku memilih untuk melarikan diri, membiarkan pakcik aku terkapai kapai seorang diri. Muahahahaha, kejam!


gini rr reaksi pakcik aku hahahaha okay la sopan sikit dari nie :p
Lepas dah habis jawab jawab semua. Ayah aku tanya pakcik aku;
'Hang cakap apa tadi?'
'Aku pun tak tau'
Ish ish. Tapi aku rasa deejay tu patut bagi salam dulu la. Ini tak, main terjah ja. Mana orang tak tersentap + terkejut! Yang ayah aku tau gelak ja. Aku pun gelak jugak sebenarnya. Muahahahahaha! 

Hi December. Bye November.
Assalamualaikum dan selamat malam.

15 comments:

alia syuhada said...

hehe, biasalah DJ nak ambil perhatian memang macam tu. Alia pun pergi kerja kawin rumah dua pupu alia, hujan lebat . Main hujan je lah . Sampai demam2 , hihi

Cik Syiera said...

mmg gabra la bila jd mcm tue..drpd suka b'ckap terus lidah jd kelu..:)

Diera Tekikushika said...

haha. makan guna sudu mmmg tak suka! =)

Pykaa Pdott said...

ksian kat pakcik awak tuh . haha

Anis Farhana said...

@alia syuhada Tulah kan . fuyoo , sampai demam . hehehe :)

Anis Farhana said...

@Cik Syiera Betul tu . kesian pakcik saya . hahaha :)

Anis Farhana said...

@Diera TekikushikaYayaya , tak suka sudu . wek wek . hehe :)

Anis Farhana said...

@Pykaa Pdott kesian kan . kesian kesian kesian :)

✿A I N A A✿ said...

ena kalau g rumah kenduri, cukup tak selesa kalau pakai sudu... tak kenyang oooo.. makan dengan tgn, baru best kan kan.. =D

◕‿◕Syasya◕‿◕ said...

Assalamualikum ,haii bw sini tag kamu :)sorry selalu tag
♥ http://littlemisspink-syazwani.blogspot.com/2012/12/special-year-end-ga-fy-nad.html
♥ http://littlemisspink-syazwani.blogspot.com/2012/12/partner-end-year-giveaway-by-hadifah.html
Btw jum join ni
♥ http://littlemisspink-syazwani.blogspot.com/2012/12/segmen-upkan-follower-by-lobak-merah.html

neesa_jun said...

adoiii....saya pun sentap kalau tetiba kena macamtu...haha...mana nak sorok muka...

-meeSUPERGIRL- said...

dj tu over . haha . sian pakcik . seb baik tak tercekik hahaha

Ayie Abas said...

alaa jawap jer apa yg bole...kan nya DJ tu nak mara ke apa...hehe

Fendy said...

dj ni nak minx penampar ke? haha..tanya balik..mesti dia blah..

Dunia Wilma said...

Wilma pun pernah kena macam tu ^_^
Siap ditarik2 lagi suruh pergi menari...
Nasib baik cousin tolong...
Bisik kat telinga DJ tu "Dia ndak(tidak) pandai menari...Nanti bikin(buat) malu jak"...Hehehe...