Monday 19 November 2018

Program fakulti nope program bio dept

Assalamualaikum.

Hari sabtu haritu fakulti aku ada buat program yang melibatkan budak sekolah and aku join as fasi hahaha lawak. Actually aku join ni pun sebab lecturer suruh so yeah, paksa rela. Sebelum pergi program ni ada lah rasa nervous sikit sebab aku tak pernah jadi fasi, dah la untuk budak sekolah (form 1 - form 3) and aku tak reti sangat nak entertain budak budak ni. Tapi lantaklah, kalau tak join sekarang, bila lagi nak dapat pengalaman jadi fasi kan.

Nak dekat pukul 8 macam tu baru sampai dekat fakulti, pastu makan pastu ambil barang barang untuk adik adik. Tapi adik adik sampai lambat gila sempat lah mengamuk kejap dalam hati, sebab panas gila wei. Dah la kena berebut budak budak, tu yang kena tunggu bawah panas sebab kalau duduk bawah bumbung tak dapat students lah jawabnya. Btw soalan first aku tanya kat depa, korang gerak dari sekolah pukul berapa? (tapi tanya dengan senyuman lah of course hahaha)

Walaupun awal awal tu macam awkward sebab aku ni tak best sangat plus aku tak banyak cakap sangat dengan depa... pastu tengah tengah panas macam tu, rasa macam bersalah sangat dengan depa tapi aku harap depa seronok lah siap ada sorang tu nak number aku dan aku pun bagi dan dia ws aku semalam hehe. Dan aku pun seronok sebab dapat explore tempat yang aku tak pernah pergi hahaha. Contohnya, taman paku pakis, belakang bangunan biologi ja pun tapi tak pernahnya nak singgah, maklumlah busy.... baring atas katil. Tapi aku rasa most students sama ja, semua pakat take for granted. Maklumlah belakang fakulti ja pun, cuba kalau tempat tu luar u, mesti tergedik gedik nak pergi. Tapi galeri sejarah alam fst best. Tak sangka weh, ingatkan best sebab galeri tu sejuk ja tapi content dalam galeri tu pun best.

Tapi masa dekat checkpoint dr.fish, ada sorang budak tu jatuh omg semua pakat terkejut weh nasib lah dia okay. Terus adik adik yang aku handle taknak pergi dekat hahaha sebab depa pakai baju kurung sekolah, kalau jatuh tak ka naya :')
Thank you dekat seseorang tu sebab pilih set yang ada program so kena buat report hahaha tapi best so tak marah hahaha tetiba rasa macam berterima kasih sebab at least i got experience jadi fasi dua kali and both because of you :')

Bye assalamualaikum.


ps : bila blog ni nak tolong aku menjana pendapatan huhuhu i need money T.T

No comments:

Post a Comment

Sapa komen dia baguihh.