Tuesday 30 October 2018

Current favourite variety shows

Assalamualaikum.

Aku memang dari dulu peminat setia korean variety shows, sejak ayah pasang astro haha. Tapi bila dah besar ni dah tak tengok tv sangat, dekat u lagi lah. U tak macam matrik, takdak bilik tv. Semua tengok guna laptop, dah la aku tak dapat wifi haih geram betul aku. Tapi whatever, i need entertainment so data habis pun habis lah nanti aku topup banyak banyak.

So aku nak list current favourite variety shows yang aku tertunggu tunggu setiap minggu. Siap download. Of course semua korean sebab... takdak sebab.

1. I live alone
Aku tahu show ni sebab gi kwang. Thanks gi kwang. Mula mula tengok semata mata sebab gi kwang pastu pergi check cast kat wikipedia, eh banyak pulak yang aku kenal. Last sekali tengok setiap episode and still follow sampai sekarang sebab aku suka gila tengok life orang haha. Biasalah orang takdak life.
Latest episode ada choong jae, kawan kian84. Aku dah ulang 10x sebab dia hensem sangat :’)
2. New journey to the west
Besttttt sebab ada Na PD hehehe. Aku tengok sebab 2 days 1 night season 1 punya casts ada dalam show ni. Try lah tengok pastu eh tetiba best eh tetiba ada season 2. Walaupun lee seung gi takdak dalam season 2 sebab dah enlisted tapi ganti dengan ahn jae hyun. Wehhh i minat ahn jae hyu so no hal. I continue watching it till now, already season 5.

3. Master in the house
Tengok sebab ada lee seung gi dengan yook sungjae. Seung gi join show ni after done with his military, excited weh dah lama tak tengok seung gi. Sungjae pulak memang ultimate bias so haruslah menyokong beliau. Mula mula macam boring so aku skip episode awal awal huhu tapi takdak show nak tengok, so tengok balik. Aku tengok balik start episode yang ada jisung rasanya. Sangyun comel gila hahahaha sebab dia macam awkward sikit haha comel. Sehyeong no comment. Episode yang paling terkesan sekali bagi aku episode yang ada byungman tu. Part yang dia belajar nak jadi pilot tu sumpah buat aku rasa nak belajar bersungguh bagi dapat dekan sem ni huhu.

Yang tu ja buat masa sekarang. Sebenarnya aku ada tambah satu show dalam list aku tapi aku still tak sure aku akan terus tengok or tak sebab aku nak tengok sorang ja dalam show tu hahaha. Btw aku rasa aku kena stop lah tengok korean related show/drama sebab serious obses sangat haih. Okay bye assalamualaikum.

3 comments:

  1. Semua shows ni saya tengok kadang-kadang je. Yang saya follow betul-betul, 2 Days 1 Night.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu rajin jugak tengok 2 days 1 night tapi sekarang jarang la, taktahu sebab apa hehe

      Delete
  2. Tips untuk dok U is cari plan data yang berbaloi mcm U-mobile GX .. haaa~ eh terpromo pulak. berbaloi2 sebab unlimited -on phone- hee~ kbai

    ReplyDelete

Sapa komen dia baguihh.