Friday 24 April 2015

Picoms

Assalamualaikum.

Hampa terkejut dak kalau ada orang yang ntah dari mana tetiba call pastu tetiba cakap;

Confirm tak ni?

Nak pergi esok atau rabu ni?

Boleh datang esok tak daftar terus?

Pabenda ni wehhhhh aku dok kat kedah kot pastu tetiba hang nak suruh aku p kl malam ni tanpa persediaan pastu esok tu teruih nak daftar masuk kolej. Gila ok gila.

Lepaih habih cakap, ayah aku bagitau tu dari picoms dan baru aku teringat yang aku ada isi picoms kos dip in mlt dua hari lepaih. Yes, dua hari lepaih dan hari ni aku dapat offer dan esok kena p daftar. I cannot brain this. Dengan barang semua tak ready lagi, fizikal dan mental lagi lah tak bersedia since aku dah berapa bulan terbongkang kat rumah ja. Gila.

Tapi macam salah aku pun ada haha. Aku sendiri pun tau lani dah hujung bulan pat tapi masa isi tu, aku dengan relaxnya tick 'intake april 2015'. Pastu bila orang call tanya nak p ka dak, baru terketaq ketaq hahaha.

Setelah pikiaq masak-masak, takdak la masak sangat sebab aku pikiaq dalam berapa minit ja hehe. Aku buat keputusan yang aku takmau p. Bukan sebab tak minat. Bukan sebab swasta ka apa. Tapi sebab... aku nak p kenduri kakak aku. Yeah, aku takmau la terlepaih kenduri kakak sendiri. Sedih kot takleh p keduri kakak sendiri huhu T.T (dan sedikit sebanyak aku bersyukur tak dapat matrik sebab kalau dapat matrik aku tak dapat p kenduri kak aku dan paling sedih, kenduri kak aku dalam minggu orientasi :'))

Dan lagi satu sebab... baju tshirt blouse whatever aku tak cukup lagi. Banyak lagi weh nak kena beli, dengan duit pun nggak ada dong haih. Pening kepala betui. Tak sangka aku, kolej yang aku saja-saja isi tetiba boleh bagi aku pening kepala haha.

So, bye picoms. Sudah ditakdirkan kita tiada jodoh bersama. Dan kalau ada jodoh pun tak mampu ler iolls nak bayaq yuran sampai 45 ribu haih.

Ok lah, aku dah mengantuk ni. Penat pulak rasa padahal jumpak kawan, makan pastu pusing dua tiga round ja. Mengada sangat haha. Kbai. Assalamualaikum.


ps : Lima haribulan ni dah nak kena daftar form 6. Aku dah la tak ready apa apa lagi ni fuhhh ketaq gila rasa. Dengan segala benda fizik, chemistry, biologi dulu bukannya aku ingat haih. Math lagi omg. Pastu geng pun takdak weh since kawan aku semua dapat form 6 kemanusiaan, tetiba seorang anis farhana sesat dekat sekolah cina disamping best student sekolah haha.

pss : PICOMS - Pusrawi International College Of Medical Sciences

14 comments:

  1. adoihhh tak tau nak gelak ke apa >3<
    btw saya pun bakal form 6 gak. so... hai geng form 6
    ^^a

    ReplyDelete
  2. saya sendiri confius nak daftar form 6 ataupun tunggu UPU. haihhhh

    ReplyDelete
  3. @tee xennov : Haiiii geng sep sikit hehehe.

    @a'eshah : Saya tunggu upu hehe tapi kena daftar f6 dulu :))

    ReplyDelete
  4. hehe good luck! scha pn masuk f6 dulu sementara tunggu upu. in case upu tak dapat atau dapat cos biasa2 je hehe

    ReplyDelete
  5. haha. logikla tak pergi, tetiba je nak pergi dari Kedah ke KL. takde preparation lgi. kawan saya dah masuk kolej, buat A-level.

    sy tunggu UPU. kalau dapat, mmg akn terima UPU kot. Kalau tak dpt sy akn mogok dekat blog. hehehe

    ReplyDelete
  6. dulu masa bulan 3 ade gak kes gini.lagi jadah dah tak mohon tiba suruh daftar minggu depan.mahal nak mati pulak tuh.tapi takpe.tunggu upu gak.haha

    ReplyDelete
  7. Good luck dearr :)
    Form 6 pun okay .
    Cheq dapat matrik .

    ReplyDelete
  8. Picoms tu apa?
    Dapat form 6 ye? All the best ya :)

    ReplyDelete
  9. @Farah : Picoms tu pusrawi international college of medical sciences. Haah dapat form 6 hehehe thank you :))))

    ReplyDelete
  10. kalau swasta mmg selalunye dpt on the spot. kadang tayah cari, dia yg cari kite... smbil2 stpm ni, apply la spa ke. mne tau dpt.. klo ta teruskn je la stpm.. pon okey jugak! =D

    ReplyDelete
  11. Meira : Yang spa tu dah lama saya isi. Sejam lepaih dapat result saya dah isi. Tapi x expect sangat dapat spa, ada rezeki dapat la :)

    ReplyDelete
  12. Tktahulah nak ambik kos apa haih :')) confiuss

    ReplyDelete
  13. Salam, mcamana blajar kat PICOMS..ok tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam, sorry saya tak belajar dekat situ :)

      Delete

Sapa komen dia baguihh.