Saturday 12 July 2014

Zero confidence

Assalamualaikum.

Aku ni jenis pompuan yang takdak keyakinan sangat. Dekat sekolah pun aku macam bodo bodo sikit hahaha. Dah la tudung aku macam bengong hang tau, asyik senget pastu kat muncung tu kedut seribu. Tapi aku lek lek ja sebab senior la katakan. Berani hang kutuk aku hahaha takdak aih. Aku watlek sebab memang dari form 1 tudung aku camtu. Kira macam trademark rr.

Nak buktikan yang aku ni memang zero konfiden,

1) Bila nak masuk sekolah aku selalu tunduk. Jalan macam gadis ayu konon haha. Masa darjah 6 aku tak macam ni pun mungkin sebab aku naik beskat kot kalau aku menunduk kebarangkalian nak langgaq keta cikgu tinggi okey. I mana da duit. Sebenaqnya aku tunduk sebab aku taktau nak tengok mana hahaha bengong gila alasan. Tapi serius kat tepi jalan nak masuk sekolah ada dak dak laki dok. Depa rr punca aku dok tunduk dari form 1 sampai la dah jadi senior ni. Tapi bila mai besaq ni aku tunduk sebab dah jadi habit, bukan sebab laki. Buat apa aku nak tunduk kat junior. Tak kuasa i erghh. Berlagak gila hahaha maaf.

2) Hari tu aku p selangor naik bas. Aku tidoq sepanjang perjalanan jadi tudung bawal aku jadi bulat. Dah la muka aku tembam pastu tudung lak jadi bulat. Dah serupa makcik makcik tengah rewang. Aku jadi macam down gila padahal bukan orang tengok pun hahaha over. Sampai kat kl sentral teroih tukaq tudung syria. Tapi kan bila pakai tudung syria kan muka aku kan jadi super duper bulat. Nasib aku kuat iman kalau dak aku free hair dah T.T

3) Semalam kan aku keluaq nak mencari baju raya lah konon tapi tak beli pun sebab kakak aku sibuk beli benda lain hmm. So aku pakai tshirt biru macam bendera keadilan dengan tudung syria pink bajet nak jadi hipster sat. Tapi sepanjang perjalanan aku asik tengok cermin ja sebab aku rasa macam down gila malu doeee huhu. Rasa macam nak turun keta berlari pecut ke rumah tukaq pakai syria hitam kegemaran aku balik. Tapi hang tak rasa macam bodo baik aku dok umah ja kan hahaha. Pastu kan aku ternampak orang pakai baju warna merah tudung hijau pucuk pisang aku macam....apa ni? @*&^%$#!
4) Kak aku suka cakap gigi aku besaq. Kawan aku pun pernah cakap jadi bila cakap ngan orang aku macam cover cover. Tapi sat ja la aku cover bila dah lupa diri aku cakap sampai nampak anak tekak haha. Ayaq lioq tersemboq aku buat lek haha ngotoq gila maafkan i. Bila balik rumah teringat balik yang aku cakap tak cover gigi, rasa macam bodo gila aku ni p malukan diri sendiri T.T Sapa suruh p tegoq gigi aku kan dah jadi lagu ni.

5) Hidung aku kembang hampa tau. I juga ada kawan yang suka ngutuk hidung i padahal hidung dia pun sama ja. Aku malaih nak kutuk balik satgi gadoh lak. Kakak dan abang i juga suka ngata hidung i tapi yang ni i tak biaq la sebab adik beradik kan bhahahaha memang aku kutuk balik rr. Btw pada yang pernah ngata hidung dan juga gigi i hang jangan ingat hang lawa sangat ok.

Hahaha teremo lak maaf cuma teringat kisah lama.

ikut suka hati ja hang cakap orang bodoh ish ish
kbai. Assalamualaikum.

ps : pray for gaza :'(

15 comments:

  1. haha..lawak lah adik nie..

    ReplyDelete
  2. hahaha situation yg ke 3 & 4 tu sama aaa. malu gilaa kalau difikir balik -.-

    ReplyDelete
  3. mengimbau kisah lama nampaknya :)

    ReplyDelete
  4. hahaha kelaka la pulak entry nii..

    sebenanya sy ponn mse skola jalan mnunduk gak.. malu kottt. err

    bila msok kolej ade la skit2 gaya gituu tp gaya laki je lebih kott. errr

    ReplyDelete
  5. aloooo.. lek ar kak. geng lah kita. jenis jalan tak tengok orang. tunduk je selalu. kononnya ayu. haha. it happened with me too.. dah rasa macam diri ini takda apa yang berharga langsung .__.... apa leh buat, senyum jelah.

    ReplyDelete
  6. Ada baiknya jalan menunduk ni. :) Suka ni: "pada yang pernah ngata hidung & sebagainya, jangat ingat hang lawa sangat." :)

    ReplyDelete
  7. haha. kelakar. nasib tunduk tak langgaq pak guard ke apa.

    ReplyDelete
  8. comel jek... btw kita singgah n follow sini #1827

    ReplyDelete
  9. sangat setuju dengan pic last tu.... #pray4gaza

    ReplyDelete
  10. gigi farah pun tak berapa nak elok, bila bercakap dgn kawan pun cover. bila nak gelak pulak gelak sambil tutup mulut. hmm. nak braces T__T

    ReplyDelete
  11. Pelish laa!!!ekceli i x suka tau org jalan pandang bwah ni.ayu konon!!herghh.propa sgt.muahahaha.adakah hg merantapi dgn komen aku ni.maafkan saya.sekadar gurauan menjelang syawal. :D

    ReplyDelete
  12. @siti fatimah heloooo makcik hahahaha kemain kan panjang nau komen tampaq satgi herghhh.

    esok siap hang hahahaha hang kata ak propa naaaaaa jebon hahahahahha

    ReplyDelete
  13. yes dear..u think too much. hehe.. okay apa jalan tunduk.

    ReplyDelete
  14. Dateng sini buwat ngucapin Taqobalallahu minnaa wa minkum Shiyamanaa wa shiyamakum, Minal 'Aidin Wal-Faizin Mohon Maaf Lahir Dan Batin, mungkin selama ini ada koment2 saya yg kurang berkenan disini...

    ReplyDelete
  15. yeah.. u're overthinking. jgn mcm tu okay, be confidence. just love urself <3

    ReplyDelete

Sapa komen dia baguihh.