Saturday 15 December 2018

Get my life together part 2

Assalamualaikum.
Seems like my procrastination problems getting worse and final exams already around the corner. Makin lama makin takut dengan perangai diri sendiri. Nak tak nak aku kena motivated diri sendiri untuk berubah di saat saat akhir ni. Haritu terbaca thread anna khayalan pasal if you suffer from stress tu, walaupun tweet tu dah lama sebenarnya... tapi baru jumpa... so whatever. First step dia adalah change you daily routine, for example take a walk or jogging instead of sleeping. Tapi memandangkan kebelakangan ni selalu hujan so memang stay bilik je lah, memang taklah nak jogging kan.
haritu ada buat hari interaksi, boleh la tengok nature sat.
Pastu dalam thread tu jugak, anna ada cakap make time for your hobbies. Actually hobby aku membaca but somehow sejak masuk university ni, entah hilang kemana semangat aku nak membaca. So aku decided nak start berblog balik. Lagipun, aku jarang sangat update life dekat university sampai aku rasa macam apa ja yang aku buat dekat ukm ni haha. Kalau update pun, update pasal stress buat assignment, stress pulak aku baca haha. Oh sebut pasal stress, aku dah tak stress sangat sekarang. Kalau kerja banyak sangat baru rasa nak nangis tapi jarang lah. Aku dah makin chill dah, mungkin berkat doa mak ayah sebab asyik ws cakap stress hahaha. Dan mungkin dah boleh kawal perasaan sendiri and adapted dengan university life yang memerlukan pengorbanan and feeling tired all the time even you have enough sleep :') 
Btw aku ada minta adsense (minta? is that a correct word?) yang aku pun taktau how it works actually and taktahu lah dia approve aku ke tak tapi saja lah try. Okay lah bye, assalamualaikum. 

8 comments:

  1. Sama la kita adsense tu tak pandai guna. Tunggu je laa. ^^

    ReplyDelete
  2. good luck final exam nanti. bella singgah jalan2 sini

    ReplyDelete
  3. perubahan tempat, itu yg hobi mmbaca pun hilang! haha cikja pernah merasa dulu awal awal masuk uni.

    ReplyDelete
  4. May Allah ease everything for all of us. aamiin.

    ReplyDelete
  5. haha samalah, entah kenapa sejak akhir2 ni stress dia takleh bawa bincang,
    nasib baik saya dah habis. tinggal tunggu nak intern je ni

    ReplyDelete
  6. we always merungut about how stressful our life is hahaha. i guess thats normal and we should change that kind of habit to positive one. but thats great starter btw, walking jogging and making new hobbies! it keeps our circle life into comfy one

    ReplyDelete
  7. may allah ease everything.. adsense tu berapa kali dh kena reject. mls nk bt

    ReplyDelete
  8. nak adapt tempat and perubahan dalam hidup akan mengambil sedikit kan. Fatina dulu pun macam tu bila masuk U mesti rasa sedih, stress lain macam punya hehe. Insha Allah semoga Allah dipermudahkan :)

    Btw, Fatina follow sini :)

    Fatina Mudz || The Infinity Words

    ReplyDelete

Sapa komen dia baguihh.