Friday 19 October 2018

Get my life together

Assalamualaikum.

Aku taktau berapa kali dah aku tulis yang aku ni suka gila procrastinate. Memang procrastinate level apa pun taktau la, pemalas gila. Kadang kadang benci dengan diri sendiri sebab aku dah masuk second year tau. Faham lah kan second year macam mana, memang lah tak buat thesis lagi tapi busy dia tahap apa aku pun taktau. Lecturer pulak bagi assignment macam aku ambik subject dia satu satu tu ja. Tapi kadang kadang salah aku lah... dah tau species lambat pastu procrastinate pastu stress sorang sorang, stress nak berhenti belajar, takut nak sambung lah apa lah.. eh buat assignement tu senyap senyap lah.

Hidup aku memang serabut sekarang, dari pelbagai segi. Stress sampai aku pernah terfikir nak jual barang. Weh pelik tau kalau aku fikir nak jual barang sebab aku benci gila bab bab macam tu. Masa ambik entrepreneur sem lepas, tak habis habis aku menyumpah kelas tu hahaha. But whatever, life must go on... walaupun takdak duit :') (i cant do part time since im bad at manage my time and im not good in multitasking)
Tapi serabut macam mana pun, aku still ada masa google pasal skincare hehehe. Of course lah ada masa, kan aku duk procrastinate hm. Aku rasa bila search/baca review pasal skincare, its like therapy tau hahaha kalau boleh beli lagilah best tapi since kulit aku tetiba jadi macam sensitive so takdak makna aku nak beli product sesuka hati macam dulu. Dah kenapa tetiba masuk bab skincare... Oh tapi aku ada beli skincare baru ihiks. Alpha arbutin from GoW, not TO since skin aku tak sesuai dengan TO. Semoga parut hilang, sekali dengan stress hilang jugak!!

Okay bye, assalamualaikum.

ps : bila tengok post yang aku update pasal university semua stress hahaha aku takdak la stress memanjang, i still have friends yang menghiburkan hati aku time stress sampai tak ingat pun yang aku stress. i love my friends!!

4 comments:

  1. hihi bila bergelar student kan paling rasa stress bila assignment bersusun dateline sama. Semogq maju jaya dik.

    ReplyDelete
  2. May Allah ease your second year ^^

    ReplyDelete
  3. Kurangkan rasa stress tu dgn zikir dik.
    Baca al quran, inshaAllah kita boleh manage masa kita dgn baik.

    Jangan stress.

    Be positive. Fikir yang baik2.

    Kerap sebut stress2. Benda tu yg dtg kat kita.

    Sebut yg baik2 :)

    ReplyDelete

Sapa komen dia baguihh.